2 דקות קריאה
29 Sep
29Sep

האלוהות רצתה לבנות לה מרכבה, הכי משובחת שיכולה להיות, כזאת שדרכה היא תוכל לא רק להתבונן, אלא גם להרגיש, לחוש, לתפוש, לעכל, להיות, לחוות ולחיות. לכן ברוב תבונתה בנתה לה חליפת חלל, בצורת הגוף הפיסי של האדם, בשילוב עם הגוף האנרגטי, שהינו מצבר האנרגיה היוצא מן הכלל שלה.


מכיוון שגם רצתה לחוש ולהרגיש את המציאות הפיסית, היא הוסיפה לחליפה גוף רגש, אך בגלל שידעה מראש, שגוף הרגש, יוכל לחוות רגשות קיצוניים ביותר, כי רק כך יוכל ל"טעום רגשית" את הקיום הפיזי, החליטה, שיש לתת לו גוף נוסף, שיפרש את הרגשות הללו וייתן להן שם בניסיון להבנה שלהם, בדמות הגוף הרביעי, גוף המחשבה.


כל נשמות בני האדם, הינן שלוחות אלוהיות, המקיימות ניסוי רב מערכתי, כדי להגיע, תוך כדי ניסוי וטעייה, לתפירה המהוללת, של חליפת החלל האלוהית ומרכבת האלוהות (החללית הרב ממידית שהיא מערכת האישיות האנושית בכללותה). כך נפרסה הלהבה האלוהית בשלושת העולמות - נאוס, פסיכה, סומה. (או ברמת פירוט גבוהה יותר - בתוך עץ הספירות הקבלי).


קיים עולם מאוחד משני גופים באישיות, שנקרא נפש (ביוונית - "פסיכה"), שהוא שילוב של גוף הרגש וגוף השכל. הנפש מחוברת למטה, כביכול, עם עולם ה"סומה" (מיוונית - עולם פיסי), המורכב מגוף פיסי ואנרגיה ומצד שני עם עולם ה"נאוס". עולם הנאוס מכיל את האני העליון של האדם ואת כל להבות האני העליון של כל הנשמות.


בהקשר לאדם ה"נאוס" מכיל את החלק "גבוהה" של השכל ואת יתר חלקי האני העליון, מהאינטליגנציה (השכל הגבוהה), דרך האינטואיציה ומסיים/מתחיל ברצון עליון. כולם מכירים את המשפט המפורסם "סוף מעשה במחשבה תחילה". תכל'ס, כאשר אנחנו מסתכלים על תגובות האדם לעולם, זה לא נראה כך.


בהתבוננות קצרה, ניתן להבין, שמרבית הפעמים, האדם אינו מפעיל מחשבה לפני שהוא עושה מעשה מסוים, אלא שגוף הרגש, הוא שדוחף אותו, לרוב, למעשה זה או אחר. לא רק זאת, אלא שאחרי שהוא עושה מעשה מסוים, שאין לו שום היגיון גם לא מבחינתו, גוף הרגש נוטה לשתף פעולה עם השכל בדרך מסוימת.


הרגש מתייעץ, כביכול, עם השכל, כדי להמציא ביחד תירוץ (שהינו פעולה מנטלית), שיעזור לשכנע את החלק ההגיוני באדם, מדוע פעל כפי שפעל. כך שאולי המשפט "סוף מעשה במחשבה תחילה" אמור להתקיים. אך בפועל מה שקורה זה יותר - "סוף מעשה בהרגשה תחילה".

לכן, כאשר אומרים לנו בכל תרגולי המדיטציה למיניהם, שעלינו להשתיק את השכל, הם מתכוונים יותר לנפש - הרגש והשכל הסובבים אחד את השנייה, כך שהם יוצרים יחידת רעש, שכאשר אינה מחוברת ל"נאוס", העולם העליון, היא מבלבלת יותר מאשר מבהירה את חוויות העולם הזה.

זאת גם הסיבה, שתרגולים רבים מפנים את תשומת הלב בחזרה לגוף הפיסי, אשר ננטש על ידי האדם, במרוצת מאות השנים האחרונות, לטובת השכל, שפועל באופן דואלי, בגלל שהוא מושפע טוטאלית מהרגשות. מכאן שהשכל אינו מהימן בניתוח העובדות של חמשת החושים ולכן היה רצוי להשאיר אותו מאחור ולגשת ישירות לחוש את החיבור של הגוף הפיסי/אנרגיה, העולם הסומטי, עם האני העליון. 

כמובן שגם תשובה זו היא חלקית, כי המטרה היא לגרום לכל הגופים לעבוד בשיתוף פעולה, כדי לתת את החוויה האולטימטיבית לרכב, שהוא הניצוץ האלוהי, הנשמה, חלק אלוהה ממעל, שכדי לגרום למרכבתו לעבוד טוב יותר, עליו לאחד את כל הגופים יחדיו למען מטרה אחת גדולה וכדי לעשות זאת, הבוס העכשווי, שהוא השכל הנמוך, הדואלי, או הנפש, יוותר מרצון על שליטתו הכוזבת והמטעה.

מיכל תבל הדרך לצאת מהמטריקס חיבור לסמכות פנימית אהבה כעס רגש שלוחות אלוהיות בני אדם מרכבת האישיות קוצ'רית טיפולית אימון אישי אימון קבוצתי אימון לחיים אישיות אני עליון חיבור לאני העליון ניצוץ אלוהי כיצד להיפתר ממחשבות שליליות להגיע ליעדים לסגור פערים גוף פיסי גוף אנרגיה גוף רגש נאוס עולם נאוס קראמה יוגה האטה יוגה בהקטי יוגה ראגה יוגה צ'אקרות מרכזי אנרגיה עץ הספירות עץ החיים עץ הדעת נפש סומה פסיכוסומטי טיפול טיפולי טיפולים מטפלת טיפול בחרדות טיפול בפחדים טיפול בכעסים תרפיה בתנועה הגיון מזג טבע שכל שכל גבוהה שכל נמוך אימון למטרה קבלת החלטות מרצה מדריכת סדנאות מאמנת מתאמן בקשה לאימון סוף מעשה במחשבה תחילה מחשבה שכל דואלי עולם דואלי אחדות רגשות הרגשות דיכאון פחדים חרדות שחרור מאמונות מגבילות תטא הילינג טיים ליין טרפי NLP TLT לימודי רוחניות התפתחות רוחנית מורה רוחנית הדרכה רוחנית כיצד לחשוב שיתוף פעולה עידן הדלי אסטרולוגיה פילוסופיה פילוסוף חוט הכסף מיתולוגיה מיתוס אני גבוהה אינטואיצה אינטליגנציה
הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.