1 דקות קריאה
17 Sep
17Sep

כלי שפת התכנות העצבי

כלי , שבו אני משתמשת, הינו שפת התכנות העצבי, או כפי שהוא מוכר לרבים NLP. ראשי התיבות NLP משמען Neuro Linguistic Programming - 'שפת תכנות עצבית'. NLP הינה שיטה המאפשרת יצירת שינוי בחשיבה אוטומטית מתוכנתת על ידי שימוש בשפה (מילולית ובלתי מילולית). 

ה-NLP פותח בתחילת שנות השבעים על ידי צוות חוקרים, שבראשם עמדו ד"ר ריצ'ארד בנדלר ופרופ' ג'ון גרינדר. צוות החוקרים ניסה לפענח את הסיבות להצלחתם הבלתי רגילה של אנשי מקצוע מצטיינים מהתחומים הטיפוליים כמו מילטון אריקסון, וירג'יניה סאטיר ופרידריך פרלס. נחקרו גם אנשי מקצוע מצליחים מתחומים נוספים (כגון מכירות, עמידה מול קהל, אימון אישי וכו'). מתוך ממצאי המחקרים, התפתחו מגוון כלים יישומיים ושיטת עבודה יעילה, המאפשרים יצירת שינוי בתבניות חשיבה על ידי שימוש נכון בתקשורת. 

מסטרים של תקשורת (אברא כדברה), 

הם אלופי הכישוף 

מטרת הטיפול ב - NLP, כפי שאני משתמשת בו, בין היתר, הינו הענקת היכולת לאדם לדעת את עצמו יותר, להבין ולהכיר היטב את האופן, שבו האישיות שלו, על רבדיה השונים, מתוכנתת ובעיקר הגוף החשיבתי שלו. כך על ידי מודעות זו הוא מסוגל לפורר את התכנות הישן, שאינו עוזר לו יותר ולתכנת מחדש את הדרך שבה הוא חושב ובכך להשפיע על התנהגותו, תגובותיו עשייתו ובסופו של דבר על הצלחתו בדברים שהוא עושה. 

על ידי פרקטיקה מסוימת, הוא לומד להשתמש נכון במילים ובשפה הבלתי מילולית שלו ובכך להשתמש בצורה מדויקת יותר במסר שלו ולהבטיח שיהיה מסונכרן עם שפת הגוף וטון הקול. בשיטה הזו טמונה גם סכנה גדולה, מכיוון שאפשר באופן ברור להשתמש בה לרעה, כאשר רוצים לשחק את המשחק האולטימטיבי, או להפיל כישוף (הפנוט תודעתי/הנדוס תודעתי) על אדם אחר או מסה של אנשים. לכן, יש חשיבות להבין את התכנות האישי היטב, כדי לא ליפול בפח, של המשך הישארות בתוך ההפנוט שהונדס אל תוך המערכת (המטריקס) במהלך השנים מאז הלידה. 

לאימון טיפולי לדרך לצאת מהמטריקס האישי ולחיות באהבה העצמית, שמחה והצלחה

צרו קשר לנייד - 05303811883, צלצלו או השאירו הודעה בוואטספ

כמו כן מוזמנים לאתר הבית 

www.michaltevel.co.il

כיצד מתבצע השילוב?

כיצד אני משלבת אצלי בעבודה מול לקוחות, את ה -NLP עם אימון אישי לחיים, או כפי שאני מכנה זאת - אימון טיפולי לצאת מהמטריקס האישי שלך?

לנ.ל.פ יש הרבה מאוד כלים ושיטות לטיפול בנפש האדם. השיטות והכלים הללו מתנקזים לשלושה תחומים עיקריים: 1. איך לשנות תכנות פנימי; 2. כיצד לזהות תבניות התנהגות. 3. כיצד לייצר תקשורת מעולה עם טיפוסים שונים של בני אדם. כאשר באימון, מגיעים לשלב, שבו רואים כי המתאמן הנפשי תקוע על אותו תקליט פנימי בחשיבה, הרגשה, התנהגות, תגובה, דיבור ופעולה, נכנס תורו של ה NLP לפעול על פרימת הקשרים העצביים, הגורמים לאדם לחזור על התנהלות אישיותית מסוימת, שאינה מובילה אותו לתוצאות חיוביות הן בתוך עצמו וכמובן שמחוצה לו. 

כאשר המתאמן מתקשה לזהות תבניות התנהגות של אנשים מחוצה לו, נכנסים לפעולה אותם כלים של ה - NLP המסבירים לו כיצד הוא יכול להשתמש בשיטות מסוימות, כדי לזהות טיפוסי אדם וסוגי התנהגות וכך להיות מסוגל לתפקד מולם טוב יותר בהתאם למה שהם על ידי התאמת המפתח התקשורתי הנכון מולם. כאשר המתאמן זקוק לידיעה מתחום ה - NLP שתעזור לו בתקשורת (מילולית ו/או לא מילולית), כדי להשיג השפעה מסוימת, הנחוצה לו, או אפילו התייחסות שונה, מהצד השני בתקשורת, נכנסים לפעולה שיטות  ה - NLP, העוסקות בנושא זה. 

כלי ה - NLP עוזרים לי להעביר מתאמן מנקודה A במערכת העצבים המרכזית (המוח) לנקודה B. סיבה מסוימת בעברו של האדם, הנובעת מטראומה, שבעקבותיה האדם יצר פלונטר בעצב מוחי שלו, שבו מאוחסנת החלטה, שבבסיסה עומד לקח מהטראומה, שהפך להיות אמונה, המובילה באף את האדם כל ימי חייו. כך האדם אוסף במהלך חייו אמונות, המגבילות אותו בהחלטותיו ופעולותיו בהווה המתמשך. כדי לצאת ממצב זה, מפעילים שיטות, שגורמות לאדם, לפתוח את הפלונטר בנקודה A ולעבור למיקום B, בו האמונה החדשה נותנת לו מרווח נשימה לפעול באופן משוחרר יותר, פעולות שיש להן סיכוי להוביל להצלחה. האמונות במקרה של ה - NLP משולות לנוסחאות תכנות, הבנויות אל תוך עצב.

אמונה מגבילה היא אמונה מצמצמת מציאות, שהינה אקסיומה (הנחה שאין עליה עוררין), שהאדם פועל על פיה ואינו מעלה עליה ספק כלל. דוגמאות לאמונות מגבילות - "כסף לא צומח על עצים", "כל הגברים בוגדים", "כל הנשים פתיניות", "אני לא ראויה להצלחה" וכו' וכו' וכו'. מה שאנו מכנים אמונות מגבילות, מצויות במוח כשפת תכנות, המתכנתות ברמה העצבית את מחשבתנו, רגשותינו, התגובות שלנו למציאות, התנהגויותינו, על מה אנחנו חולמים, עם מי נתחתן, באיזו צורה נהיה אימהות ואבות, איך נתייחס לילדים שלנו באיזו עבודה נעבוד, איזה תפקיד ניקח בקריירה ועוד. כל אלו ניתנים לשינוי תכנות על ידי כליי ה  - NLP. 

להסברים נוספים ולהתעניינות לגבי אימון טיפולי 

צרו קשר לנייד - 05303811883, צלצלו או השאירו הודעה בוואטספ

כמו כן מוזמנים לאתר הבית www.michaltevel.co.il


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.