איך להתגבר על דיכאון קל?

איך להתגבר על דיכאון  קל? 

כל אחד מבני האדם, החיים על פני האדמה ובתוך המטריקס הקיים, חש מדי פעם, דיכאון. זה בדרך כלל מתחיל כבר כשקמים בבוקר והמחשבות השליליות עם הלחץ הרגשי הכבד על הלב, שמדכא את הרגשות החיוביים ומחליש את מהערכת האנרגטית, מתחיל לפעול. 

אני לא מדברת על דיכאון כבד, כזה שהתפתח במשך השנים ויש לו שורשים עמוקים בעבר ובגלל חוסר התמודדות וחוסר טיפול הולם בזמן אמת, גדל לממדי מפלצת. אני מדברת על אותם דיכאונות שיש לעיתים קרובות או רחוקות לאנשים שבדרך כלל חיים את החיים בטוב סביר ובאופטימיות זהירה. 

גם לאדם שיודע לתחזק את המערכות הרגשיות ושכליות שלו כמו שצריך, יש רגעים, ימים ושבועות של קריסה אנרגטית, רגשית ושכלית; קריסות שנובעות מכך שלכל אדם באשר הוא במטריקס הנוכחי, יש שורשים טראומטיים אלו ואחרים מן העבר ועל התבניות הכואבות האלה, שהינן כמו קפסולות של זיכרון, מתיישב מצב הווה מלחיץ, עייפות ש"עוזרת" לתחושה של חוסר יכולת, חוסר שליטה וחוסר מסוגלות. 

אדם, שסובל מדיכאון, גם אם הדיכאון הזה זמני ואינו חלק מהאישיות המתמשכת שלו, נוטה לעשות דווקא את הדברים, שמעמיקים בו את תחושת הדיכאון. זה מעין מעגל כשפים, שכדי לצאת ממנו, אין שום דרך אחרת אלא על ידי מאמץ, שלעיתים הוא גדול מדי בשביל אותו רגע בזמן, שבו רוב האנרגיה של אותו אדם, נמצאת בקוטב ההפוך, של השלילי, הנמוך והרפוי. 

החדשות הטובות הן שיש דרכים שיכולות להשפיע לטובה ולהקל על הסבל, שדיכאון גורם לו. למשל, תמיכה של סביבה אוהבת ותומכת, היא תרופה ועזרה מופלאה, כדי לעזור לאדם לעשות את הצעדים הראשונים החוצה מהמטריקס הפנימי. המטריקס הפנימי משאיר את האדם עבד לרגשות והלכי רוח שליליים. 

תמיכה והעצמה חיצונית שכזו נותנת כוח חיצוני, שאין לאדם בזמינות בתוך עצמו, באותו רגע, והוא אינו מסוגל לקבל מעצמו פנימה כוחות ותעצומות נפש כדי לעשות את המאמץ להתגבר על מצב הביש. כאשר הסביבה התומכת מתמקדת באדם החסר אנרגיה באופן טבעי הוא מתמלא אנרגיה ויש לו שוב כוח לשוב לעצמו פנימה ולהשתמש במשאבים האישיים שלו, כדי לעשות עבודת שחרור מצורות הרגשה וחשיבה שליליות. 

הדיכאון מאפשר משהו, שחיי היומיום חסרי הדיכאון אינם מאפשרים: ההזדמנות לבדק בית! בדיקת האמונות הפנימיות ודרך החיים שבה אנחנו חיים, חושבים, מרגישים, מתנהגים, מגיבים לעולם ומדבררים את עצמנו כלפי עצמנו וכלפי אחרים. לעיתים מקור הדיכאון נובע מאמונה שהתיישנה וכבר לא משרתת אותנו אך עדיין מאלצת להיות כפופים לה ולפעול בדרך, שניצנים בתוכנו מרמזים כי היא שייכת לעבר. 

האפשרות לבדוק את האמונות הללו ואף לשנות אותן, יכולה להביא לשינוי מצב, שיהיה יותר טוב מהמצב הקודם, שבו אדם המשיך את חייו האוטומטיים, מבלי לעשות פסק זמן לשאול עצמו שאלות נוקבות לגבי דרך חייו, אמונותיו, מנהגיו ותגובותיו. 

פעולות מיידיות שמביאות לשחרור ועוזרות בתהליך ההבראה מדיכאון הם בקצרה: 

פעילות גופנית; 

אימוץ אורח חיים בריא יותר; 

פגישות ושיחות עם חברים, מכרים, אנשים ובכלל מפגשים אנושיים מעצימים; 

פעילות מנטלית של התנגדות למחשבות שמגיעות ותוקפות וראיה שלהן כמשהו שנפרד מהאדם עצמו ולא חלק אינטגרלי ממנו;

לסלוח לעצמך על כך שנפלת לדיכאון ועל כל הדברים שנדמה לך שהם הגורמים לדיכאון, ללמוד סליחה עצמית לכל החלקים של המערכת שלך ולכל המעשים שלך בעבר ובהווה; 

יציאה לטבע, ריפוי ביצירה אומנותית, הגברת האמונה בטבע, באלוהות מיטיבה, בבני אדם, בעולם; 

לעזור למישהו אחר שסובל מדיכאון ודרך הריפוי שלו לרפא את עצמך; 

וכמובן, טיפול רגשי, אימון רגשי, להכרת המכלול השלם של מי אתה והיכן אתה בתוך עצמך ובחייך, להגעה לסמכות פנימית עצמאות רגשית ומחשבתית, חופש פנימי בתוך גבולות, שחרור וחירותיות שמחה. 

מוזמנים לקאוצ'ינג טיפולי, קאוצ'ינג להתפתחות אישית, אימון ליציאה מהמטריקס האישי שלכם, טיפול ב nlp ובשיטות נוספות


עקבי אחרי הפעילויות שלי לחצ/י על הלינק למטה

https://linktr.ee/michaltevel 

הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי:

https://www.youtube.com/channel/UCPcrEx_R-5yKgZG7eILmZpA

למעקב אחר דף הפייסבוק שלי הקישו על הקישור למטה

https://www.facebook.com/samhutmanhigutcoaching/

לשאלות ומידע נוסף - 

התקשרו - 053-3811883! 

בברכת התפתחות, 

מיכל תבל