1 דקות קריאה
28 Jul
28Jul

לפעמים לקוח בא כדי לפתור בעיה מסוימת ומוצא את עצמו עובד ומרפא בעיה אחרת לגמרי, שהיא שורש הבעיות שלו. אם לעשות סיכום של הבעיות שמוצגות ע"י מתאמנים, מטופלים, מבקשי ייעוץ שמגיעים אלי, אפשר לכמת את כולן ל - 3 קטגוריות מרכזיות:

1.תקשורת - כולל בעיקר ביטוי עצמי נכון, רצון להתבטא באופן אסרטיבי יותר, תקשורת אישית - דו שיח בפנימי ותקשורת בן אישית - בעיקר עם בני משפחה קרובים. אבל לא רק.

2. גישה שלילית לכסף - נושא חמקמק שמסתתר בינות לאמונות קדומות לגבי כל עניין הכסף, מסובך ועמוק, ושורשו בהתניות מטריקסיות שבני אדם הותנו בהם משחר ילדותם כעקרונות יסוד פנימיים, אבני נגף, בבואם להתקיים בעולם, עם תפיסות סותרות שיוצרות אמביוולנטיות בנפש האדם ומשם הדרך קלה להיות מהוסס בקשר לרצון להתחבר להישגיות כספית.

3. חוסר הערכה וחוסר ביטחון עצמי - באים כצמד חמד בלתי נפרדים לאורך כל הדרך, ברגע שאחד משחרר את נפש האדם, השני הולך עימו. בדרך כלל שורשי חוסר הערכה עצמית נובעים שוב מחינוך סותר לערכים מתנגשים - צניעות מול הצלחה, וחיבור יכולות לבדידות בצריח, כמו חוויות ממש של פגיעה מילולית מילדות לגבי הערך של הילד בחוויותיו עם אימו ואביו וחוסר תשומת לב ההורים, הרבה פעמים בגלל חוסר ידיעה, לצורך של ילדים מתבגרים בקבלת האפשרות לקחת אחריות על החיים שלהם עצמם באישור שמח ומאושר של הוריהם. 

אחרי הפתיח הזה, יהיה לי יותר קל לספר את סיפורה של דפנה (שם בדוי) שהגיעה אלי לאימון על רקע קונפליקטים פנימיים, דואליות בתפישת העצמיות שלה, כך שמצד אחד היא מרגישה את עצמה ייחודית ונעלה, הרבה פעמים, על אנשים אחרים, מיודעת ליכולותיה הרבים והכישורים שרכשה במהלך השנים, אך עם כל זאת, תפישה פנימית של "ערכים קדושים של שבת", לגבי הכסף, טומאתו, וחיבורו לרוע, אגואיסטיות, דריסת האחר, חוסר אכפתיות וניתוק מהרוחניות. 

היו לדפנה הוכחות מוצקות לחיבור ההדוק הזה בין הון שלטון, כוח,  שררה וממון ואיבוד קשרים קרובים למען המרדף אחר הכסף. עם זאת מן הצד השני, היא ראתה את הצורך המיידי בכסף, היא ראתה מה התקרבנות ומרמור של אנשים ללא כסף מביאה לעולם. 

היא לא רצתה להיות שייכת לאנשים שמקטרים וממרמרים. היא רצתה מאוד להיות בצד של המצליחים. אך לא הייתה מסוגלת לעשות את ההפרדה בין כסף לרוע, לשלילי, ולאמונה שמיד כשיהיה לה כסף, משהו רע יקרה במקביל כעונש על כך שהלכה בכלל לכיוון הזה, במקום להתמסר, לדוגמא, לעולם הרוחני.

אחרי עבודה מייגעת אך מרתקת ברצינותה הגענו למקום בזיכרון התת הכרתי של דפנה, שבו היא חוותה רגשות אשם בלתי ברורים שעימם היא הולכת ביומיום כסוג של -  מה שהיא מכנה - "התפקחות רוחנית". היא תפשה "חשבון נפש מתמיד" כהישג מרשים של "מעלה נעלה", שרכשה מתוך התבוננות פנימית במעשיה משכבר הימים. 

ההכאה המיוחדת הזאת, על חטא קמאי, שלא היה ברור כשלעצמו, אך קיבל פירוט בהעלאת זיכרונות מהעבר של חייה אלו, שבהם רטרואקטיבית שפטה את עצמה לחומרה, בראותה שהתקשורת שלה הייתה קרה, חדה, נבעה מתוך סוג של אדישות, דווקא ברגעים הכי טובים ומוצלחים שלה ברמה האישית והכלכלית. היא עשתה חיבור אוטומטי, שהתקשורת שביטאה אצלה ניתוק רגשי, היא זו שהצליחה להביא לה פרנסה "מהכוכבים".

היו לה הוכחות לצדקת האמונה שלה, הוכחות לכך שהצלחה כלכלית נובעת מניתוק רגשי ורוחני והיא פרשה את ההוכחות הללו, כפי שהיא הותנתה מבפנים לפרש. המציאות, הרבה פעמים, יותר פשוטה ובלתי מזיקה מאשר הפרשנות שלנו אותה.  

לקח לנו  3 חודשים של עבודה מאומצת, לא פשוטה, של הלוך וחזור, של גילויי חשיבה סיבובית (בלופ), כזאת שמגיעה להבנה, כביכול, נדמה שאפשר להרים כוס יין להצלחה...  ואז שבה לתחילת האמונה, זו שהיא רוצה להשתחרר ממנה, רק כדי לחזק אותה יותר אפילו מהפעם הקודמת, הסיבוב הקודם של הניסיון לפרום את האמונה המגבילה. 

על ידי שימוש בשיטות הלקוחות מה - NLP, ושימוש בניסיון רב של שנים עם "פרימה של אמונות מגבילות" הצלחנו לבסוף להתיר את האמונה המגבילה הזו לגבי כסף, לשחרר את המקום של רגשות האשמה, לתקשר נכון יותר עם הילדה הפנימית והאני הפנימי, ללמוד אהבה עצמית ולא לפחד מהצלחה והאושר של האגו שנלווה לה. 

היום היא עובדת לפרנסתה בתחום יעוץ מכירתי, משתמשת ביכולת השכנוע שלה לתת לאנשים אפשרות לטעום מחלומותיהם, תוך כדי כך שהיא שוברת את תקרת הזכוכית של עצמה ומשתכרת כל חודש יותר מבחודש הקודם. 

היא מרגישה משוחררת, שלווה, שמחה. היא למדה לאזן בין ביקורת ושפיטה עצמית לצורך שלה להשפיע, להתבטא ולתקשר עם אנשים ולעשות מזה כסף רב בלי בושה!

מכיוון שאני מאוד רוצה שתשתמש/י בינסיון שיש לי כדי להשתחרר מהמועקה של גישה שלילית לכסף, יצאתי במבצע מיוחד לקיץ של 15% הנחה לכל החבילות שיש כאן באתר. אשמח מאוד שתנצלי הזדמנות זו. 

המבצע פג בסוף הקיץ 30.8.23.


בברכת שגשוג והגשמה עצמית

מיכל תבל

053-3811883

http://www.michaltevel.co.il

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.