1 דקות קריאה
18 Jun
18Jun

רגשות שליליים הן תגובות רגשיות לא נעימות ומפריעות. הן קוראות לוא דווקא כי הזמנת אותן, אלא פשוט קורות, בלי שליטתך, במפגש עם אירוע חיצוני, מפגש עם אנשים, טון דיבור של מישהו כלפיך, תכני דיבור של מישהו כלפייך, המורגשים לך כלא נעימים וכהתקפה ואז את מיד מעלה רגשות שליליים.

דוגמאות לרגשות שליליים כוללות - עצב, פחד, כעס, קנאה, קורבנות, עצבנות, טינה, ייאוש, אשמה, התייסרות, כאב רגשי נפשי, תחושת כבש, גועל, תחושת חוסר הערכה עצמית, חוסר ביטחון עצמי, חוסר אהבה עצמית ועוד. 

התחושות הללו אינן רק לא נעימות, אלא שהן מקשות על התפקוד שלך בחיי היומיום הרגילים ומפריעים ליכולת שלך להשיג את מטרותייך בחיים. 

כאשר אינך יכולה לשלוט על הרגשות שלך בסיטואציות מסוימות, זה לא רק מהדהד בסביבה ולפעמים גורם לקצר בתקשורת, להפרעה במערכות יחסים, לכעסים בינך לבן הזוג, הילדים, חברות וחברים, קולגות בעבודה וכו', אלא גם משליך אוטומטית על תחושת חוסר הביטחון העצמי שלך, שכן, לא הצלחת שוב, לנהל את רגשותייך והן קפצו והשתלטו על המערכות שלך, מבלי לערב את יכולת ההחלטה שלך בתגובה זו. 

ברגע אחד את יכולה להרוס מערכות יחסים של שנים. ברגע אחד האווירה יכולה להיעכר, בגלל תגובה, בלתי נשלטת, שנובעת מפרץ רגשות, שמזעזע עד כדי כך את המערכת, כך שכדי לשחרר לחץ, כדי שהמערכת הפנימית, החשה שהיא הולכת להתפוצץ, לא תחווה התמוטטות כללית ואז, כמו בקבוק שמפניה, שפותחים את פקקו, (או יותר נכון בקבוק מולוטוב?) כל הרגשות יוצאות החוצה, דרך מערכת ההבעה, הדיבור, הקול והתנועה והתגובה הופכת להיות לא פרופורציונאלית לאירוע החיצוני, שגרם לה. 

הרצון לשחרר את הלחץ, מביא לשחרור אמנם של לחץ פנימי, אבל האפקט שנשאר בפנים ובחוץ יכול להיות מבעית. הרוח מבקרת ושופטת אותך מבפנים ואת מרגישה ממש לא טוב עם עצמך, כאשר את מאבדת שליטה על מערכת הבלמים של מרכבת האישיות שלך ונותנת לזרימת רגשות שליליים להיות מרוססים על סביבתך, גם אם זה היה מתוך מקום של הגנה עצמית (הישרדותית בסיסית). 

למעשה, עליך להבין, שהרגשות השליליים, הם חלק ממערכת ההגנה של האישיות שלך. הרגשות השליליים גורמים לך להבין, שאירוע מסוים אינו בסדר, שמשהו לא בסדר. רגשות בכלל הם תמרורים פנימיים, העוזרים לנו ללכת בדרך, שלעיתים היא חסרת וודאות. המטרה הבסיסית של הרגשות הן לחיוב והן לשלילה, היא כולה חיובית. זה משהו, שעלייך לזכור, כאשר את באה לטפל בעניין של רגשות שליליים. 

הרגשות השליליים הינם חלק ממערכת בקרה, המאותת לך לא להירדם בשמירה. רגשות בכלל הן כלי מדהים, שהינו חלק מההוויה האנושית, ממרכבת האדם, אשר תומכת בהתפתחות שלנו, בגדילה שלנו ועוזרת לנו, אם אנחנו יודעים לעבוד נכון עם הכלי הזה, עוצמה אינסופית, להבין את עצמנו ואת העולם שמסביבנו. 

לפגישת היכרות טלפונית 

בנושא אימון רגשי 

ואימון להגשמה עצמית 

לחצו על הלינק למטה

https://couching.minisite.ms/hagshamatyeud?ref=amt


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.